Menu Close

Moda mladih, koji su to omiljeni brendovi generacije koja dolazi?

U istoriji čovečanstva bilo je više prekretnih momenata koji su menjali način života i svakodnevnicu običnog čoveka. Poslednja ovakva revolucija je sigurno razvoj interneta i mobilnih telefona. Ona je definitivno promenila način komunikacije među ljudima, donela nova zanimanja, ubrzala život i “smanjila” planetu, jer nam je sada, zahvaljujući toj tehnologiji, svaka informacija na samo par klikova od nas. Generacija koja je odrasla uz ovu tehnologiju se, baš zbog toga što im je ista bila na dohvat ruke još od malena, mnogo razlikuje od prethodne. Samim tim je logično da ova generacija ima i drugačije navike, poglede na svet, pa čak i modu i odevanje. U trenutku kada su mladi, pripadnici generacije Z, počeli da stiču kupovnu moć, počeli su direktno da utiču i na kolekcije modnih kuća. Neki su uspeli da se prilagode novim zahtevima, drugi nisu, a pojavile su se i nove modne kuće koje su jako brzo stekle veliku popularnost. Među njima su Off white, Disquared, Yeezy i slične.

Na primeru brenda Off white možemo da pokažemo zbog čega je toliko novih brendova u kratkom vremenskom periodu dostiglo planetarnu popularnost među mladima.

Istorija brenda Off white

Brend Off white je 2013. godine u Milanu osnovao Amerikanac Virgil Abloh. Abloh je bio svestrana ličnost, dakle, moda mu nije bila jedino zanimanje. Ono što je interesantno u vezi sa njim je to da mu je Kanje Vest, poznati reper i dizajner bio rođak. Abloh je zahvaljujući svojoj kreativnosti uspeo da izađe iz senke svog svetski poznatog rođaka i da stvori brend koji je prepoznatljiv svuda u svetu. Ovaj brend sarađivao je sa mnogim poznatim brendovima kao što su Nike, Levi`s, Jimmy Choo, Moncler, Timberland ali i sa poznatim švedskim brendom IKEA.

Dizajn blizak mladima

Pripadnici generacije Z, koja je, kako smo već rekli odrasla pod potpuno drugačijim uslovima nego njihovi prethodnici, redefinisali su odnos prema ljudskom telu i samo shvatanje mode. Ova ekološki osvešćena generacija veliku pažnju pridaje samom procesu izrade garderobe, ali i reciklaži. Ljubitelji su retro stila, ali na potpuno drugačiji način. Oni će ultra moderne pantalone da uklope sa nekim retro džemperom ili blejzerom koji su nosile još njihove bake. Obožavaju streetweare i odbijaju da podlegnu bilo kakvim konvencijama u oblačenju, čak i na poslu.

Ono što je najinteresantnije kada je ova generacija u pitanju jeste njihov pogled na ljudsko telo i modu. Pripadnici generacije Z su odbacili famoznu veličinu 0, prihvatili su normalan, odnosno zdrav izgled i modu koja im se dopada podredili tome. To ne znači da oni više ne žele da nose uske komade garderobe, već žele da imaju izbor. Upravo se brend Off white, dakle jedan od novijih, najviše približio viziji mladih. Ovaj brend je uspešno spojio streetweare i visoku modu, stvarajući tako autentičan izgled. Dizajneri ovog brenda poštuju želju mladih da im, pre svega, bude udobno i zbog toga su stvorili široke komade garderobe koji nemaju tradicionalan oblik.

Takođe, pripadnici ove generacije, žele da budu autentični, što im brend Off white i nudi. Komadi garderobe ovog brenda se mogu personalizovati dodavanjem svojih inicijala, imena ili nekih drugih ličnih detalja.

Prepoznatljivi motivi i logo

Brend Off white se, logično, vremenom razvijao i rastao. Postoje neki elementi koji su ga učinili prepoznatljivim. Prvi je svakako logo brenda – crne, kose pruge na beloj podlozi su ubrzo postale poznate širom sveta. Drugi jeste famozni žuti kaiš koji je postao glavna asocijacija na brend. Reč je o jednostavnom žutom kaišu sa crnim slovima koji iz daleka delimično podseća na trake za obeležavanje radova na putu. Ovaj kaiš je brendu dao određenu dozu urbanosti kojoj je osnivač svakako težio. Sinonim za napredak i inovativnost brenda svakako je i motiv “arrow”, odnosno strele.

Komunikacija sa publikom

Ono što se smatra revolucionarnim potezom osnivača brenda Off white jeste komunikacija sa svojom publikom i potencijalnim klijentima. Naravno da su, uvidevši moć društvenih mreža svi veliki brendovi počeli da ih koriste za promociju svojih proizvoda, ali Abloh je to uradio na drugačiji način.

Njegova želja je bila da nekom budućem dizajneru koji posmatra sadržaj stranice njegovog brenda približi sam proces pripreme nove kolekcije. Zbog toga su se na Instagramu mogli videti “behind the scene” snimci iz modnog studija, i čak su se mogle čuti poruke koje je Abloh ostavljao svojim saradnicima.

Zaključak

Off white je samo jedan od novih brendova koji su uspeli da prepoznaju i razumeju zahteve i estetiku mladih. Baš u tome se krije tajna brzog sticanja velike popularnosti širom sveta. Mnogi mladi će danas radije kupiti komad garderobe ovog ili nekog sličnog, mladog brenda, nego neke, generacijama unazad poznate, modne kuće klasične, elegantne garderobe.