Menu Close

Da li svaka firma treba da ima sajt?

Većina nas internet smatra najvećom bibliotekom informacija. Kada poželimo da istražimo razne zanimljivosti iz sveta, pogledamo neki video snimak, pronađeno lep citat ili lokaciju nekog restorana internet nam služi kao prva pomoć. Nove generacije se uzdaju u internet i sve ono što je vezano za razvoj i napredak. Naravno, mlađa populacija nije jedina koja uživa u pogodnostima globalne mreže računara. S obzirom da globalna mreža predstavlja sveobuhvatno znanje i zabavu ljudske rase, svaki član ovog društva na njoj može naći nešto iz svoje svere interesovanja.

Dakle, osim što internet koristimo za razonodu i edukaciju, mogućnosti korišćenja istog su daleko veće. On vam pruža šansu da unapredite poslovanje vaše firme. Kada otvorite sajt vaše firme otvorili ste joj vrata virtualnog tržišta. Ono je dostupno ljudima iz svih krajeva sveta, tako da vas ne ograničava samo na nacionalnom nivou. Naravno, opet od vaše firme i njne ponude zavisi da li uopšte planirate da poslujete i na inostranom tržišu, ali to ne menja činjenicu da je sajt svima dostupan.

Iako postoji izuzetno mnogo pogodnosti i razloga zašto je dobro preduzeti korak širenja informacija o poslovanju firme na internetu, glavno pitanje je da li je to zaista neophodno. Osim što se firme razlikuju po veličini tržišnog učešća, broju zaposlenih, veličini zarade i vremenu nastanka, delatnost je jedna od presudnih razlika. Na osnovu onoga čime se firma bavi zavisi kako će da obavlja svoje poslovanje. Određivanje vrste proizvoda ili usluge koja će biti osnovna ponuda firme ostvarili ste temelj za regulisanje ostalih aktivnosti.

To nas dovodi do zaključka da ukoliko želimo da otvorimo sajt za našu firmu prvo treba da razmislimo da li njena delatnost uopšte iziskuje internet oglašavanje. Na primer, ukoliko držite pekaru teško da će sajt znatno uticati na vaše poslovanje. Imate nekoliko lokala u opštini, svaki dan imate sličan promet, iz razgovora sa kupcima prodavci su shvatili koje proizvode bi želeli da vide u ponudi, a koje ne i slično. Mimo toga, pekara je porodičan posao već tri generacije. Dakle, za vas se odavno pročulo, asortiman vaših proizvoda je svima dobro poznat, kao i cene. Ukoliko želite da objavite neku akciju na dva kupljena proizvoda to radite lepljenjem obaveštenja na izlog. Bilo bi pomalo smešno i simpatično da vidite reklamu za popust na burek na internetu, zar ne?

Ali opet, ukoliko se, na primer, bavite keteringom sasvim je razumno da vaša firma ima sajt. Dakle nije reč o tome da preduzeća sa prehrambenim proizvodima ne treba da imaju sajt, već je pitanje imidža firme. Za neka preduzeća preporuka je ipak najbolji vid oglašavanja.

Druga činjenica na kojoj treba da bazirate mišljenje o potrebi za izradom sajta jeste vaša ciljna grupa. Ukoliko su korisnici vaših usluga ili proizvoda u većini starija populacija, možda čak i manje obrazovana, pitanje je da li će vaš sajt u tom slučaju uopšte imati posećenost. Čak i ako imaju kompjuter, tablet ili telefon, stariji ljudi možda ne umeju da ih koriste na potreban način, ili prosto odbijaju da im oni služe za pretragu raznih informacija.

Ako ne planirate da poslovanje vaše firme širite dalje od okruženja u kom već vrlo dobro znaju za vas i rado koriste vaše usluge, opet nemate razloga da otvarate sajt. Takođe, ako uz to imate vrlo jasnu i jednostavnu ponudu vaših proizvoda ili usluga, male su potrebe za sajtom.

Najbitnije je da shvatite da li će izrada sajta doneti pogodnosti i napredak vašem poslovanju, ili će predstavljati nepotreban trošak. Naravno, ukoliko smatrate da je vašoj firmi neophodan sajt, nema razloga da vas bilo ko odvraća od toga. Kako god okrenemo, sajt vam sigurno neće doneti više lošeg nego dobrog.