Menu Close

Umetnost biranja, saveti za pronalaženje savršenog parfema

Ako biste tragali za univerzalnim poklonom, bilo za muškarce, bilo za žene, koji bi to poklon bio? Šta je ono što je svima potrebno, što svi vole da dobiju i što je, žargonski rečeno, sigurica? Prilika za poklanjanje ima stalno, ali možda su najupečatljivije one koje se vrte oko praznika i sezonskih sniženja koja ih prate. Ljudi vole da dobijaju poklone, mnogi uživaju i u tome da ih biraju, i zato bez njih ne prolaze posebne prilike kao što su rođendani, godišnjice, veliki uspesi, ali i ukazivanja pažnje bez nekog posebnog razloga. Neretko smo i u prilici da kupujemo poklone i onima koje manje znamo na privatnom planu, kao što su kolege ili poslovni saradnici (setimo se samo prednovogodišnje igre Secret Santa). I, šta bi bio poklon koji je siguran pogodak? Parfem!

Ljudska potreba za lepim nije ništa novo – volimo da lepo izgledamo, da jedemo lepu hranu, da uživamo u lepim predelima, da se lepo oblačimo, da lepo mirišemo. Pored toga, miris je nešto što nije samo uživanje u datom trenutku – to je nešto što se spaja i sa nekim dragim osobama, trenucima, sećanjima… i zato mirisi, a sa njima i parfemi i maju posebno mesto kod svakog. 

Prodavnice uvek imaju spiskove koji su muški parfemi najbolji, najtraženiji, svevremeni

Bilo da se odlučite da parfem kupite u prodavnici ili da ga poručite onlajn, pomoć stiže sa svih strana. Naime, u prodavnici, odličan savet dobijate od prodavaca, koji su, ili bi bar trebalo, da znaju pre svega da predstave novitete na tom tržištu, zatim da vas uputi i na neke klasike, ali i da vam preporuči parfem u zavisnosti od toga za koga kupujete, kakva je ta osoba, kog je uzrasta i slično. Naravno, i prema njenim afinitetima. Mnogi bi rekli, kada se tako stvari postave, da je nemoguće izabrati loš parfem. S vremena na vreme, internet nam pruža uvid u to koji su to muški parfemi koji su aktuelni te sezone ili koji će biti aktuelni naredne. S druge strane, na sajtovima preko kojih se kupuju parfemi onlajn, dosta pomoći dolazi i od tekstova u kojima saznajemo nešto više o parfemima uopšte i dobijamo neke smernice kako da za sebe, pa i za druge izaberemo pravi parfem.

Kako se biraju parfemi – evo šta sve treba uzeti u obzir

Da bismo napravili pravi izbor, u svemu u životu treba da pristupimo s malom dozom analitičnosti i sistematičnosti. Naime, da pre kupovine i odluke sebi damo neke smernice kojima ćemo se voditi, odnosno da uspostavimo kriterijume. Kako postoji toliko vrsta parfema, moramo sebi olakšati put do one savršene note. S druge strane, sve vreme treba da budemo svesni toga da ne postoji jedan parfem koji će pokriti sva godišnja doba i sve prilike. Naime, parfemi se najpre prema tim kriterijumima biraju: koriste se različiti leti i zimi, ujutru i uveče, kao i u zavisnosti od aktivnosti kojima se bavimo tokom dana. U nekim situacijama parfem je suvišan, u nekima šlag na torti. Dalje, kada pogledamo spisak mirisnih nota, primećujemo da postoji mnogo grupa u koje se oni svrstavaju, kao i da su određene grupe više ili manje zastupljene u odnosu na pol kome je parfem namenjen. Mirisne grupe koje se najčešće pominju jesu: cvetne, citrusne, drvene, orijentalne, kiparisne, aromatične, kožne… Osnovne grupe jesu cvetni, orijentalni, drvenasti i sveži mirisi. 

muski parfem

Uđite u nepregledno carstvo mirisnih nota

U okviru svake mirisne grupe javljaju se i podgrupe. Krenimo od one najčešće, naročito kod ženskih parfema, a to je cvetna. Da, čini se ponekad da je svaki parfem koga se dotaknemo cvetni – i da će nam se često dopasti baš pripadnik te grupe iako nismo neki ljubitelji cvetnih mirisa. Zašto je to tako? Naravno, u pitanju su kombinacije, odnosno kako su raspoređene gornje, srednje i donje mirisne note. Oni ne moraju biti otužni, već naprotiv vrlo sveži – a njihovo godišnje doba su proleće i leto. Ruža je kraljica među cvećem, a njen miris kralj među parfemima, koji spada u tipične note cvetnih mirisa. Podgrupa floralne grupe mirisa su voćni, cvetni, neki cvetni i cvetno-orijentalni mirisi. 

Kod orijentalne porodice, podgrupe su meki orijentalni mirisi (mešavina cveća i začina), zatim čisti orijentalni (vanila kao preovlađujuća nota), kao i drveno-orijentalne note. Drvenasti mirisi objedinjuju pačuli, vetiver i sandalovinu kao jedne od tipičnih mirisa te grupe. Sveži mirisi spadaju možda u najtraženije, a naročito kada su sportisti u pitanju – podjednako su zastupljeni su i kod muških i kod ženskih parfema – a objedinjuju biljne, citrusne i okeanske mirise. Podgrupe ovih svežih mirisa su: aromatični (kao što je lavanda), citrusni (među kojima najčešće limun i mandarina), vodeni (okeanski), zeleni (sveže pokošena trava).